CV’nizi içeren bir e-postada neler yer almalıdır? Konu satırını nasıl biçimlendirmeli ve e-postayı nasıl göndermelisiniz? Rehber ve ipuçları

Bir işe başvurduğunuz sırada ilk izlenimler çabuk oluşur ve bıraktığınız etki potansiyel işverenleri etkilemeye çalışırken çok önemlidir. Bir işe alım uzmanının sizden görebileceği ilk şeylerden biri, iş başvurusunda bulunduğunuz e-postanızdır. Teknolojik gelişmeler nedeniyle posta yoluyla gönderilen özgeçmiş ve kapak mektupları artık fazla kullanılmamaktadır. Bu nedenle e-posta iletişimini anlamak ve doğru uygulamak önemlidir. Bu makalede e-postanıza en iyi etkiyi yaratma şansını vermenize yardımcı olmak için bir işverene e-posta gönderme hakkında bilinmesi gereken en önemli konulardan bahsedeceğiz.

Hemen CV’nizi oluşturun

İş başvurusu maili nasıl yazılır diye sorduğunuzu duyar gibiyiz. Bazen işverenler e-posta formatının neleri içermesi gerektiği konusunda net talimatlar verirler. Eğer durum buysa, işverenin talimatlarını yakından takip edin. Ancak herhangi bir talimat bulamazsanız endişelenmeyin, bu makalede size açıklananları takip ederek e-postanızı kusursuz biçimde hazırlayabilirsiniz. Gelin iş başvuru maili nasıl yazılır, hepbirlikte inceleyelim.

CV için e-posta örneği

Aşağıdaki iş başvurusu mail örneği size yol gösterebilir.

Konu: Murat Kaya - Grafik Tasarımcısı İş Başvurusu

Sayın Yetkili, 

Şirketinizin açmış olduğu Grafik Tasarımcısı pozisyonu hakkında yazıyorum. İlanınızı Linkedin’de gördüm ve sektördeki 10 yıllık deneyimim ve uzmanlığımla şirketinize faydalı olacağıma inandığım için bu pozisyona başvurmaya karar verdim. 

İletimin ekinde CV’mi ve ön yazımı bulabilirsiniz. 

En kısa sürede sizden haber alabilmeyi ümit ediyorum. 

Saygılarımla,

Murat Kaya

İş başvurusu yaptığınız e-postaya ne yazmalısınız?

CV gönderme maili hazırlarken aşağıdakileri dahil etmelisiniz:

  • Konu satırı: Etkili bir konu satırı yazın. Elbette, konu satırı tüm e-postanın sadece küçük bir parçasıdır. Ancak, işe alım görevlisinin göreceği ilk şey de budur. Bu yüzden özgeçmiş e-postanızın konu satırının kesinlikle doğru olması gerekir. Her şeyden önce, gönderimle ilgili talimatlar için iş ilanını kontrol edin. Şirketin kullandığı tercih edilen bir konu formatı olabilir. Eğer durum buysa, o zaman buna sadık kalmanız gerekir. Birisi sizi iş için öneriyorsa, konu satırında bunu kesinlikle açıkça belirtin. Herhangi bir talimat yoksa, konu satırları için standart formata bağlı kalmalısınız:

    Örnek:

    Konu: 'İş başvurusu' - İş unvanı, İş Kimliği (varsa) - Adınız

    • Hitap ve Selamlama: Bir iş başvurusu e-postasında profesyonel ve uygun bir ton kullanmak önemlidir. İşte bir iş başvurusu e-postasına nasıl hitap edileceğine ilişkin bazı ipuçları:

      1. Profesyonel bir selamlama kullanın: "Sayın [İşe Alma Yöneticisinin Adı]", "Merhaba [İşe Alma Yöneticisinin Adı]" gibi profesyonel bir selamlama ile başlayın.

      2- İşe alma yöneticisinin adı iş tanımında veya çevrimiçi olarak verilmemişse, "Sayın İşe Alma Yöneticisi" gibi genel bir selamlama kullanın.

    • E-postayı neden yazdığınızı açıklayın: E-postanız hangi pozisyon için başvurduğunuzu açıkça belirtmelidir. Ekte bir CV ve ön yazı olduğunu belirttiğinizden emin olun. İşverene gönderilen bir e-postanın ilk başta işverene ulaşmayabileceğini unutmayın. İlk olarak, temel bilgilerden daha fazlasıyla ilgilenmeyecek olan bir asistan veya asistan yardımcısı tarafından taranabilir.
    • Pozisyona ve şirkete gösterdiğiniz ilgiden söz edin: Bir sonraki paragrafa en iyi ve gurur duyduğunuz başarılarınızı kısa ama etkili bir şekilde anlatarak devam edin. Elbette, sadece işle ilgili olan başarılardan bahsedin. Bu paragrafı, şirkete ne gibi bir değer katacağınızı ve bunu başarmak için hangi becerilerinizi kullanacağınızı söyleyerek kapatın. Kapanış paragrafında, onlardan haber almayı ve yüz yüze görüşmeyi dört gözle beklediğinizi söylemeniz gerekir. Etkileyici bir eylem çağrısı ekleyebilirsiniz, ancak kaba veya aşırı istekli görünmemeye dikkat edin.
    • İletişim bilgileri ve imza: Başvuru mektubunuzu "Saygılarımla"  ya da ‘’İyi çalışmalar’’ gibi profesyonel bir kapanış terimiyle bitirin. Gönder tuşuna basmadan önce tüm iletişim bilgilerinizin e-postanızda bulunduğundan emin olun. İşverenler ve işe alım yöneticileri telefon numaranızı aramak zorunda kalmak istemezler. E-postanıza basit bir imza eklemek kolaydır. İşte e-posta imzanız için kullanabileceğiniz bir şablon.

    Adı Soyadı

    Telefon numarası

    E-posta Adresi

    LinkedIn profil URL'si ve diğer ilgili sosyal medya bağlantıları

    E-postanızın profesyonel ve iyi yazılmış olması gerektiğini unutmayın, bu nedenle gönder tuşuna basmadan önce düzeltmek için zaman ayırın.

    Hemen CV’nizi oluşturun

    İş başvurusu e-postasına neleri yazmamalısınız?

    CV yollarken nasıl bir mail yazmalıyım diye soranlar için hazırladığımız bu rehberde iş başvurusu mailine neleri yazmamanız gerektiği konusuna da değineceğiz. Başvurunuzu e-posta ile yaptığınızda bunun elektronik bir ortam olduğunu unutmamalısınız. Yukarıda açıkladığımız tüm bölümler, e-posta ile iş başvurusu yaparken gereklidir.

    Fakat iletinizi gerektiğinden fazla uzatmanız ve pozisyonla ilgisi bulunmayan bilgileri girmeniz, yarardan çok zarar sağlayacaktır. Bu nedenle e-postanızın ana gövdesine CV’nizde ve ön yazınızda yer verdiğiniz bilgileri girmemelisiniz. Bunlar zaten hali hazırda mevcut. Ayrıca emojiler, avatarlar ve sosyal medya fotoğrafları gibi, e-postanızın tonunu profesyonellikten uzaklaştıracak görselleri eklemeyin. Ayrıca iş başvuru mail örneği de size bu konuda yardımcı olacaktır.

    İş başvurusu e-postasına neleri eklemelisiniz?

    Aslında bunu söylemeye gerek yok ama iletinize CV’nizi ve ön yazınızı eklemelisiniz. Yalnızca e-posta gövdenizde ve ön yazınızda kendinizi çok fazla tekrar etmemeyi unutmayın. 'Gönder' düğmesine tıklamadan önce, e-posta mesajınızın mükemmel olduğundan ve tüm eklerinizin ulaştığından emin olmak için kendinize bir test mesajı gönderin. Eğer her şeyin yolunda olduğunu düşünüyorsanız artık e-postanızı gönderebilirsiniz. Ön yazı örnekleri için sitemizi ziyaret edip gereken bilgiyi alabilirsiniz.

    İş başvurusu e-postasında konu satırı nasıl yazılmalıdır?

    E-posta konu satırı ne kadar önemlidir? Konu satırı, iş başvurusu yaparken, görüşmeye çağrılmak ile spam klasörüne takılmak arasındaki fark anlamına gelebilir. Bugünlerde artık neredeyse herkes iş başvurularını e-posta yoluyla yapıyor. İşverenler günde binlerce e-posta alıyor ve çoğu zaman bir e-postanın açılıp açılmayacağı tamamen konu satırına bağlı oluyor. Dolayısıyla ilk görülen kısımlardan biri olan konu satırının yeterli etkiyi bırakabilmesi için bazı noktalara dikkat edilerek yazılması gerekiyor.

    • Profesyonel olun. Bu hem konu satırınız hem de e-posta adresiniz için geçerlidir. Konu satırında "Hey" veya "Naber" gibi gayri resmi kelimeler veya ifadeler yer almamalıdır. Yalnızca profesyonel ve kibar bir dil kullanın.
    • Anahtar keliemeler kullanın. Neden yazdığınıza dikkat edin. E-postanızın okunmasını sağlamak için konu satırınızın ilgi çekici olacağından emin olmanız gerekir. Yazma nedeninizle ilgili anahtar kelimeler ekleyerek işle alakalı hale getirin.
    • İş unvanını ekleyin. Bir iş başvurusu e-postasında, işverenin ilgilendiğiniz pozisyonu bilmesi için konu satırı olarak iş unvanını kullanın. Bu, birden fazla pozisyon için işe alım yapan meşgul işe alım yöneticilerinin hangi işe başvurduğunuzu bir bakışta görmelerine yardımcı olur. İş unvanından bahsetmek, işe alım yöneticisinin e-postasını kategorize eden otomatik bir filtre olması durumunda da yararlıdır. Doğru konu satırıyla, başvurunuzun zamanında görülmesi için uygun klasöre yerleştirildiğinden emin olursunuz.
    • Adınızı da ekleyebilir veya başvurmanızı tavsiye eden biri varsa "yönlendiren" ifadesini kullanabilirsiniz.
    • Talimatları izleyin. İş ilanı, mesajınızın konu satırına neleri eklemeniz gerektiğini belirtebilir. Belirtiyorsa, talimatlara uyduğunuzdan emin olun.
    • Kısa ve spesifik tutun. Konu satırınızı ne kadar spesifik hale getirebilirseniz, alıcının e-postanızı hızlı bir şekilde kategorize etmesi ve uygun şekilde yanıt vermesi o kadar kolay olacaktır. Mümkün olduğunca kısa ve öz olun, çünkü uzun konu satırları kesilebilir ve en önemli bilgileri kaybedebilir.
    • Birçok kişi e-postalarını, konu satırının yalnızca 25 ila 30 karakterini görüntüleyen mobil cihazlardan kontrol etmektedir. Bilgisayarda okuyorlarsa çok daha fazla alana sahip olacaksınız ve e-postayı açtıklarında konunun tamamını görecekler. CV maili nasıl atılır diye merak ediyorsanız yazımızı okumaya devam edin.

    E-postaya ön yazı nasıl eklenmelidir?

    Ön yazınızı e-posta mesajının ana gövdesine yazabilir veya ek olarak gönderebilirsiniz. İşte Ön yazınızı doğrudan e-posta mesajına yazacaksanız bir Word dokümanından kopyalayıp yapıştırabilir veya şirket ek olarak göndermenizi talep ederse, ön yazınızı ve CV’nizi e-posta mesajına ekleyerek gönderebilirsiniz. Yani, seçenekleriniz bir ön yazı eki göndermek veya e-posta mesajını ön yazınız olarak kullanmaktır.

    Eğer bir ön yazı ekliyorsanız, e-posta mesajınız kısa olabilir. Basitçe CV’nizin ve ön yazınızın ekte olduğunu belirtin. Ek bilgi vermeyi teklif edin ve okuyucuya sizinle nasıl iletişime geçilebileceğini bildirin.

    Not:

    Ön yazınızı ve özgeçmişinizi gönderirken nasıl başvuracağınıza dair iş ilanında yer alan talimatları takip ettiğinizden emin olun, aksi takdirde başvurunuz değerlendirmeye alınmayabilir.

    İş başvurusu e-postasında CV ve ön yazı dosyalarına nasıl isim verilmelidir?

    İş başvurusu maili gönderirken ekleri genel veya rastgele adlandırmaktan kaçının. Fghjvh.pdf veyaresume2.pdf gibi isimler, işe alım yöneticisinin bu belgeleri daha sonra bulmasını zorlaştırabilir. Eklerinizi bulmayı kolaylaştıracak şekilde adlandırın. Örneğin: Ad_Soyad_CV.pdf ve Ad_Soyad_Ön_Yazı.pdf. Mail ile CV gönderme örneği arıyorsanız sitemize göz atabilirsiniz. Ayrıca mailinize ekleyeceğiniz CV’nizin etkili olması için sitemize göz atabilirsiniz.

    Sıkça sorulan sorular

    LinkedIn’de bir işe alım uzmanına nasıl mesaj yazmalıyım?

    Yanıt: Dünya genelinde 200’den fazla ülkeden yaklaşık 900 milyon kullanıcısı olan bu en büyük iş platformunda bir profilinizin olması, kariyer basamaklarınızı daha hızlı çıkmanıza yardımcı olabilecek olanaklar içerir. Bu platformda bir işe alım uzmanına mesaj yazmadan önce profesyonel bir fotoğraf, anahtar kelimelerle optimize edilmiş başlık, iyi bir profil özeti, açıklamalarla birlikte iş geçmişi, eğitim, beceriler ve onaylar bölümü - yine anahtar kelime açısından zengin, sertifikalar, kurslar, projeler, kuruluşlar ve daha fazlası dahil olmak üzere LinkedIn Profilinizi tamamen doldurun ve optimize edin.

    Çalışmak istediğiniz tüm şirketlerin / ajansların bir listesini yapın. Eğer iş arama konusunda ciddiyseniz, bu liste 50'den fazla şirketten oluşacaktır. Ardından şirket sayfalarını bulmak için LinkedIn arama çubuğunu kullanın ve çalışanlar bağlantısına tıklayın. Bu, CEO'dan hizmetliye kadar söz konusu şirkette çalışan tüm çalışanların bir listesini gösterecektir. Şimdi İşe Alım Uzmanı, Yetenek Kazanımı Uzmanı, Yetenek Başkanı, İşe Alım Danışmanı, İK Müdürü ve İşe Alım Müdürü gibi belirli rolleri bulmak için arama çubuğunu kullanın. Ardından, bağlantı kurmak için doğru profesyonelleri seçmeniz ve onlara bir bağlantı isteği göndermeniz gerekir... İşte bu noktada bağlantı talebinizin karşılıksız kalmamasını sağlamak için basit ama etkili bir soğuk mesajlaşma stratejisine ihtiyacınız var. Davetinizi kabul ederlerse, 1. derece bağlantı haline geleceklerdir.

    Şimdi gelelim mesajınızı nasıl yazmanız gerektiğine: Mesajınızı kısa tutun ve içinde bir eylem çağrısı bulunmasına dikkat edin. Mesaj içeriğinde başarılarınızdan ve kariyerinizden söz etmeniz yersizidr çünkü optimize edilmiş profiliniz bunu sizin yerinize yapacaktır. Asıl önemli olan eylem çağrısı yapmanız ve işe alım uzmanını bağlantı kurmaya davet etmenizdir. Mesajınızı resmi ve düzgün bille, elinizden geldiğince ekonomik ve etkili yazmanız, yanıt almanızı kolaylaştıracağı gibi, aynı zamanda bir iş görüşmesinin de yolunu açacaktır.

    İş başvurumun sonucunu nasıl sorabilirim?

    Mülakata davet edilmek çoğu zaman başarılı bir iş başvuru sürecinin başlangıcı olabilir. Adaylığınızın başarılı olup olmadığını ve bir kuruluşta profesyonel olarak çalışmayı bekleyip bekleyemeyeceğinizi bilmek isteyebilirsiniz. Gelecekteki işverenlerinizle iletişime geçmenin doğru yollarını bilerek ve uygun ve sabırlı bir şekilde takip ederek bunu yapmayı öğrenebilirsiniz.

    Bunun için başvuru süresinin bitiminden 3-4 gün sonra, takip e-postası yazabilirsiniz. Bu iş genellikle zor gibi görünse de, iş başvuru maili gibi kısa, özenli ve konuya odaklanan bir metin işinizi görecektir. Bu nedenle selamlama ile giriş yaptıktan sonra iş verene, zaman ayırıp e-postanızı okuduğu için teşekkür edin. Ardından başvurduğunuz işle ilgili bir gelişme ya da karar olup olmadığını kibar bir dille sorarak, teşekkür edip e-postanızı gönderin.

    İş başvurusu yapmak için haftanın hangi gününü seçmeliyim?

    Bir işe başvurmak için en iyi gün, CV'nizi ve kapak mektubunuzu göndermek için en başarılı günü ifade eder. Bu gün, işe alım uzmanının veya işe alım müdürünün başvurunuzu görmesini sağlayarak mülakata girme olasılığınızı artırır, böylece sizi işe alım sürecinde daha ileriye taşırlar. İş bulma şansınızı en üst düzeye çıkarmak istiyorsanız, başvurunuzu en yüksek başarı oranına sahip günde göndermeyi düşünün.

    Yapılan araştırmalara göre Pazartesi, iş başvurusu yapmak için ideal bir gündür. İşe alım yöneticileri ve işe alım uzmanları çalışma haftalarına Pazartesi günü başladıklarında, başvuruları hızlı bir şekilde yeni bir bakış açısıyla değerlendirmeye başlarlar. Başvurunuzu bu gün gönderirseniz, CV'nizin inceledikleri başvurular arasında yer alma olasılığı yüksektir. Başvurunuzu sabah erken saatlerde göndermeye çalışın, böylece işe alım uzmanının profilinde üst sıralarda yer alırsınız.

    Sonuç: İnsan kaynaklarına mail örneği arayanlar, iş başvurusunu e*posta ile yapanlar ve bu konuda bilgi almak isteyen tüm adaylar için CVMaker uzmanları olarak sizler için hazırladığımız bu rehberdeki bilgileri kullanarak siz de elektronik ortamda kusursuz bir mail hazırlayabilir ve dilediğiniz iş pozisyonu için başvuru yapabilirsiniz.

    Hemen CV’nizi oluşturun

İlgili makaleler

112,872'den fazla kullanıcı CV'lerini oluşturdu bile

CV maker ile 15 dakika içerisinde hızlı ve kolay biçimde göze çarpan ve profesyonel bir CV oluşturabilirsiniz.

CV'nizi oluşturun

İşe alınma ihtimaliniz %65 artacak