Mükemmel Satış ve Pazarlamacı CV’si. İpuçlarımızı, Örneklerimizi ve CVÖrneklerimizi İnceleyin!

Pek çok pazarlamacı ürünlerini başarıyla tanıtıp, promosyon hedeflerine ulaşsa da etkileyici bir pazarlama CV'si oluşturma konusunda zorluk çekmektedirler. Bu nedenle de başarıyla tamamlayabilecekleri iş fırsatlarını kaçırabilmektedirler. CV sizin kendinizi işverene tanıtmanızı sağlar. Eğer kendinizi başarılı bir şekilde işverene tanıtamazsanız yetenekleriniz gölgede kalacaktır. Bu nedenle, profesyonelce hazırlanmış bir CV şablonu kullandığınızdan emin olun. Özgeçmişinizi mükemmelleştirmek ve diğer adayların arasında ön plana çıkarmak için size sunacağımız pazarlama CV'si hazırlama püf noktalarını okumaya devam edin.

Hemen CV’nizi oluşturun

Pazarlama İşi İçin CV Nasıl Yazılır?

Günümüzde pazarlama sektöründe pazarlamacılar aynı müşterileri kazanmak için sürekli olarak rekabet halindedirler. Bu nedenle, müşteri kazanabileceğinizi kanıtlamanız gerekir. Özgeçmişinizin dikkat çekmesi için hedef kitlenizi bilmeniz gerekmektedir. Bu durumda, hangi şirketler iş sunuyor? Hangi teknikleri kullanıyorlar? Şirketin daha karlı sonuçlar elde etmesi için siz ne sunabilirsiniz gibi sorulara net cevaplar vermeniz gerekir. İşe alım şirketinin neye ihtiyacı olduğunu öğrendikten sonra özgeçmişinizi bu gereksinimler çerçevesinde uyarlayarak özelleştirmeniz gerekir. Sektördeki güçlü noktalarınızı vurgulamalısınız. İnternet üzerinden pazarlama konusunda mı yoksa internet dışı pazarlama konusunda mı iyisiniz? Güçlü noktalarınızı sunarken, istediğiniz iş pozisyonu ile ilgili olduğundan emin olun.

CV Örneği – Pazarlama – Stanford Şablonu

CV Marketing

Bu CV Örneğini İndir - Pazarlama

Osman, dijital pazarlama alanında hem satış hemde operasyon konusundaki tecrübesini çok güzel açıklayarak, iş için çok iyi bir aday olduğunu kanıtlamıştır.

Örnek Genel Pazarlama ve Satış İşleri

Dijital pazarlama çok sayıda iş seçeneğine sahip olan geniş bir kariyer alanıdır. Bu alandaki işler genellikle değişen rollere sahiptir ve özgün becerilere ve sektöre özgü bilgilere sahip olmanızı gerektir. İşte pazarlama sektöründeki mevcut birkaç işi ele alalım:

  • Pazarlama Uzmanlığı: Görevleri iş büyümesini destekleyecek tanıtım kampanyalarını oluşturmaktır. Pazar araştırması yoluyla mevcut pazar eğilimlerini ve talep edilen ürün türlerini belirlerler. Piyasa analizi yaptıktan sonra elde ettikleri bulguları uygulama aşaması için üst yönetime sunarla
  • Sosyal Medya Uzman: Sosyal medya yöneticisi, sosyal medya ve çevrimiçi pazarlama kampanyaları aracılığıyla bir şirketin marka bilinirliğini geliştirir. Satışları artırmak için bir kuruluşun sosyal medya sayfalarını sunulan hizmet/ürünle ilgili içerik ve düzenli yayınlarla güncellerler. Medya eğilimlerini yakından izleyerek, tanıtım hedeflerine ulaşmak için bir şirketin sosyal medyada başarılı olmasını sağlarlar.
  • SEO Uzmanı: Bir arama motoru optimizasyonu uzmanı, şirketin web sitesinin dijital ortamda görünürlüğünü arttırır ve siteye sürekli olarak trafik akışı oluşturarak sitenin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlar. SEO uzmanları anahtar kelimelerle site optimizasyonu sağlama, site hızını arttırma ve mobil optimizasyon gibi SEO taktiklerini kullanırlar. Web sitenin optimizasyonu aynı zamanda sayfa başlıkları, başlık etiketleri, meta etiketleri ve bağlantı oluşturmayı içeren sayfa içi SEO taktiklerini de içermektedir. SEO uzmanları bu taktiklerle sitenin performansını analiz ederek, daha iyi sonuç elde etmek için başka taktikler de kullanabilirler.
  • İçerik Uzmanı: Bir içerik uzmanı web sitesinin arama motorundaki görünürlüğünü arttırmak için içerikler oluşturur. İçerik yazarları ayrıca blog yazıları, satış için metinler hazırlama, e-mail içerikleri oluşturma ve gazete metinlerini yazma gibi hizmet verdikleri şirketin web sitesi için içerik hazırlama faaliyetlerini yönetirler. Ayrıca, içerik yazarları web sitesini ziyaret eden ve web sitesi üzerinden alışveriş yapan müşteri sayısını arttırmak için web sitesiyle ilgili içeriklerin yayınlanmasını sağlarlar.
  • Üretim Müdürü: Üretim müdürü ya da ürün yöneticisi, ürün geliştirmenin denetlenmesinden ve tüketicilerin ihtiyaçlarının sağlanmasından sorumludur. Çoğu uzman müşterilerle etkileşime geçerek endüstri araştırması yapar ve buna göre ürün fikirlerini ileri sürerler. Şirketin kar marjını arttırırken; alıcıların ihtiyaçlarını karşılayan ürünleri ortaya koyarlar. Bir üretim yöneticisinin işi aynı zamanda üretim sürecinin tamamlanmasına kadar sürecin izlenmesi ve üretim maliyetinin bütçeyi aşmamasını sağlamayı da içermektedir.
  • Pazarlama Analisti: Promosyon kampanyalarının etkisini gidişatı inceleyerek ve değerlendirerek yöneten kişidir. Pazarlama analistlerinin işi veri toplama ve şirketin kar marjını arttıracak daha iyi dijital pazarlama planları oluşturmayı içermektedir.

Hemen CV’nizi oluşturun

CV'de Hangi Bilgilere Yer Verilmelidir?

Aşağıdaki bölümlerin özgeçmişinizde yer alması gerekir:

  1. Kişisel Bilgiler:Özgeçmişinizin en üst kısmına tam adınız, uyruğunuz, yaşadığınız adres, e-posta adresiniz ve telefon numaranızı yazın. Bu bilgiler potansiyel işverenlerin görüşmeye çağırabilmesi için size ulaşmasını kolaylaştıracaktır.
  2. CV Önyazısı: İletişim bilgilerinizin hemen altında, işle ilgili niteliklerinizi ve deneyimlerinizi vurgulayan bir iki cümlelik özet kısmına ihtiyacınız vardır. Profesyonel profiliniz, işverenin sizi neden iş için uygun bir aday olarak düşünmesi gerektiğini ortaya koyar.
  3. Eğitim Geçmişi: En son mezun olduğunuz okuldan başlayıp geriye doğru sıralayarak eğitim geçmişinizi oluşturun. Dijital pazarlama rekabetçi bir sektör olduğundan katıldığınız mesleki gelişim kursları veya konferanslar diğer adayların önüne geçmenizde size yardımcı olabilir. Ayrıca katıldığınız ekstra etkinlikler de başarıya olan tutkunuzu ve bağlılığınızı gösterir.
  4. İş Deneyimi: İş geçmişinizi oluştururken deneyimlerinizi sadece listelemekten kaçının. Bunun yerine önemli başarılarınızdan ve ilgili istatistiklerden bahsederek nasıl bir fark yarattığınızı gösterin. Alandaki bilgilerinizi vurgulamak için başvurduğunuz sektördeki terimleri de kullanarak iş geçmişinizi oluşturun.
  5. Beceriler: İstediğiniz işle bağdaşan hangi mesleki teknik ve kişisel becerilere sahipsiniz? Deneyiminiz olmasa bile, gönüllü katıldığınız etkinlikler ve üniversitede edindiğiniz becerileri CV'nize ekleyin. Aradığınız işle ilgili özel pazarlama becerilerinize ve kişisel niteliklerinize de CV'nizde yer verin.
  6. Kişisel İlgi Alanları: CV'nizde hobilerinizden ve tutkularınızdan bahsettiğiniz bir alan oluşturabilirsiniz. Bu alan tamamen isteğe bağlı bir bölüm olup işvereninizde çok yönlü bir aday olduğunuz izlenimi oluşturacaktır. Ancak bu bölümü oluştururken işvereninizin hoşuna gideceği düşüncesiyle doğru olmayan hobilere ve ilgi alanlarına yer vermeyin. Sadece gerçekten ilgilendiğiniz alanlardan ve hobilerden bahsedin.

Önyazıda Ne Yer almalıdır?

Önyazıya da profil özeti, bir işverenin okuyacağı ilk bölümdür. Bu nedenle, işvereninizin özgeçmişinizin kalanını okumasını istiyorsanız etkileyici bir önyazı oluşturmanız gerekir. Peki, dikkat çekici bir önyazı nasıl yazılır?

  • Hedef Kitlenizi Tanıyın: Başvuracağınız iş pozisyonunda işveren potansiyel çalışanında hangi özellikleri aramaktadır? Aradığınız temel yetenekleri bildiğinizde, açıklamanızı buna göre uyarlayabilirsiniz. İşveren için değerli olacak niteliklere ve deneyimlere kişisel açıklamanızda yer verdiğinizde onların ilgisini çekeceksiniz.
  • Değerinizi Ortaya Koyun: Diğer adayların arasında öne çıkmanızı sağlayacak, sizi onlardan ayıran yetenekleriniz ve özellikleriniz sizin değerinizdir. İşverene şirkete ne kadar değer katabileceğinizi göstermelisiniz.
  • İstatistikleri Kullanın: Kişisel açıklamanızda rollerinizi ve öz niteliklerinizi listelemek işverenin işi yapabileceğinizi düşünmesi için yeterli olmayacaktır. İstatistikler gibi kanıtlar ile etkileyici bir çalışma performansınızın olduğunu vurgulamanız gerekir. Örneğin promosyon önerileriniz satışları arttırdıysa, kesin sayılarla artışa CV'nizde yer vermeniz işvereninizin dikkatini çekecektir.

İşte önyazı için birkaç örnek: Birinci Örnek: Promosyon girişimlerini yönetme konusunda beş yılı aşkın deneyime sahip olan, görev odaklı bir pazarlamacıyım. Çevrimiçi pazarlama ve potansiyel müşteri oluşturma konusunda uzmanım. Bir önceki işimde, ziyaretçilerin web sitesinde kaldıkları süreyi 8 dakikaya çıkardım.

İkinci Örnek: Tanıtım teknikleri konusunda kapsamlı deneyime sahip olan, sonuç odaklı bir reklam yöneticisiyim. Hedef kitleyle iletişim ve tasarım konusunda uzmanım.

Üçüncü Örnek: Üç yıllık deneyime, güçlü analitik yeteneklere sahip olan, sosyal medya kampanyalarına ilgi duyan ve kendini motive eden bir sosyal medya yöneticisiyim. Örnek bir iletişime ve kişilerarası becerilere sahibim. Hedeflere ulaşmak için baskı altında iyi çalışan bir sosyal medya uzmanıyım.

Bir Pazarlamacı İçin Önemli Beceriler ve Özellikler Nelerdir?

Bir pazarlamacı olarak sektör bazlı yeteneklere sahip olmanız gerekir. Ayrıca iş başvurusunda bulunduğunuz şirket tarama yazılımları kullanıyorsa, CV'nizin taramadan geçmesi için bazı anahtar sözcüklere sahip olması gerekir. İşte CV'nize ekleyebileceğiniz özellikler:

Spesifik Promosyon Tekniklerinde Yeterlilik
Ürün tanıtımı geniş bir alan olup uzmanlık alanınıza göre, potansiyel müşteri kitlesi oluşturma, video düzenleme, içerik oluşturma, web tasarımı, mobil optimizasyon, PPC gibi spesifik becerilerinizi belirtin. Eğer SEO uzmanı olarak işe başvuracaksanız anahtar kelime araştırması ve içerik oluşturma listenizin en üstünde yer almalıdır. 

Yazılım Bilgileri
Tanıtım kampanyaları görevlerin yerine getirilmesi için araçların kullanılmasını gerektirmektedir. Örneğin, Microsoft Office, Photoshop, e-posta otomasyonu, video düzenleme araçları ve tasarlama araçları gibi konusunda uzman olmanız gerekir. Bu araçlara ve yazılımlara hakim olmanız size rakiplerinizin arasında avantaj sağlayacaktır. 

Programlama Dilleri 
Pazarlama işinizde size yardımcı olacak bildiğiniz kodlama dillerini CV'nizde listeleyin. Geçmişte kullandığınız içerik yönetim sistemlerini CV'nizde göstermeniz bile diğer adayların önüne geçmenizde size yardımcı olacaktır.

Diğer Adayların Önüne Nasıl Geçersiniz?

Özgeçmişinizde İstatistikler Kullanın 
İş geçmişinizdeki sorumluluklarınızı listelemek yerine başarılarınızı vurgulayın ve iş geçmişinizi istatistiklerle gösterin.

Çarpıcı Bir CV Şablonu Kullanın
Arka arkaya birkaç özgeçmiş inceledikten sonra işverenler sıkılabilmekte ve benzer CV görünümüne sahip CV’leri doğru dürüst incelemeden bir köşeye atabilmektedir. Çarpıcı bir CV şablonu kullanmak CV'nizi bir köşeye atılmaktan kurtaracaktır. CV'nizde biraz renk kullanın. Aynı zamanda okuması daha kolay olduğu için iki sütunlu bir tasarım kullanabilirsiniz. 

Güçlü Eylem Kelimeleri Kullanın 
Eylem kelimeleri, başvurunuzu okuyan işe alım yöneticisinin özgeçmişinizi okumasını sağlayacaktır. Örneğin "tasarımdan sorumlu" yerine "promosyon içeriği tasarladım" gibi kelimeler kullanın. Eylem kelimeleri özgeçmişinizi daha çarpıcı hale getirecektir.

Hemen CV’nizi oluşturun

İşverenler Hangi Kişisel Özellikleri Aramaktadır?

  • Etkili İletişimci: Pazarlamada pazarlamacının mükemmel iletişim yeteneğine sahip olması hayati önem taşımaktadır. Mesajınızı hedef kitleye göre uyarlama konusunda uzman olmanız gerekir
  • Problem Çözücü: Şirkete yeni potansiyel satışlar getirmek zor olabileceğinden bazen yeni satışlar için gerçekleştirilen kampanyalarda bazı sorunlar meydana gelebilir. İşverenler bu nedenle, kendi ayakları üzerinde duran, pratik düşünen ve çözümler bulan bir çalışan ararlar
  • Yaratıcılık: Müşterilerin alım yapmasını sağlayarak satış teşviki oluşturmak için kampanyalar hazırlamanız gerekir. Etkili ve profesyonel kampanyalar içinse yenilikçi olmanız gerekir
  • Kişilerarası Beceriler: Çoğu promosyon çalışması takım çalışması ile yapılmaktadır. Bu nedenle, işe kabul edilmek istiyorsanız başkalarıyla iyi çalışabilmeniz gereklidir

Bir Pazarlamacının CV’de Bahsetmesi Gereken Diğer Önemli Bilgiler Nelerdir?

İddialarınızı destekleyecek bir şey yoksa bu durumda pazarlama yetenekleriniz başvurunuzu kuvvetlendiremeyebilir. Bu nedenle, çalışmalarınıza bir bağlantı eklemeniz gerekecektir. Bu bağlantılar bir çevrimiçi pazarlama portföyü, LinkedIn profili, kişisel blog veya profesyonel sosyal medya sayfaları gibi bağlantılar olabilir. Böylelikle işvereninizin yeteneklerinize ve başarılarınıza hızlıca göz gezdirebilir.

Daha önce de bahsettiğimiz gibi, bir pazarlamacı işine başvurmak becerilerinizi adeta işvereninize pazarlamanızı gerektirir. Kendinizi ve becerilerinizi ne kadar iyi tanıtırsanız o kadar başarılı olursunuz. İletişim yeteneğinizi geliştirmek, diğer başvuru sahiplerinden daha üstün bir konumda olmanızı sağlayacaktır.

İlgili makaleler

112,872'den fazla kullanıcı CV'lerini oluşturdu bile

CV maker ile 15 dakika içerisinde hızlı ve kolay biçimde göze çarpan ve profesyonel bir CV oluşturabilirsiniz.

CV'nizi oluşturun

İşe alınma ihtimaliniz %65 artacak