Başarılı bir Müşteri Hizmetleri CV'si hazırlayın - nasıl yapacağınızı buradan öğrenin!

Müşteri hizmetleri temsilcileri her kuruluşta çok önemli bir role sahiptir, çünkü bir işletmenin kurulmasında da batmasında da çok büyük etkileri olabilir. Müşterilerle düzenli olarak iletişim içinde olmak ve onların olası problemlerini çözüme kavuşturmak sizin hayalinizdeki işse, hak ettiğiniz işi almak için başarılı bir müşteri hizmetleri CV'si hazırlamanız gerekir.

İnsanlar bir şirketle ilk iletişime geçtiklerinde, zihinlerinde o şirketi kendilerine davranış şekline göre puanlarlar ve eğer kendilerini hayal kırıklığına uğramış hissederlerse ya da işletme sebebiyle yaşanan bir aksaklık onları sinirlendirirse, marka sadakatleri satın alma güçleriyle birlikte kaybolur.

Hemen CV’nizi oluşturun

En iyi müşteri hizmetleri temsilcileri, işletmenin müşterilerine sunduğu desteğin ön cephesi olduklarını ve marka imajı için önemli bir rol oynadıklarını bilirler. Müşterilere mümkün olan en iyi desteği sağlamak ve onları ürünler, özellikler ve hizmetler hakkında bilgilendirerek memnun etmek için ellerinden geleni yaparlar.

Muhtemel bir işvereni, müşterileri mutlu etmek ve bazı durumlarda da müşterilerin daha sonra geri gelmelerini sağlamak için gereken özelliklere sahip olduğunuza ikna etmek istiyorsanız, CV'niz bunu işverene hemen aktarabilmelidir. CV’niz sizin profesyonel benliğinizin bir yansımasıdır, bu yüzden işi kapmak istiyorsanız özgeçmişiniz yeterince etkileyici hazırlanmalıdır.

Bu makale, becerilerinizi ve güçlü yönlerinizi özgeçmişinizde en iyi şekilde nasıl vurgulayacağınızı gösteriyor ve daha iyi anlamanız için aşağıda bir CV örneği de paylaşıyor olacağız.

Müşteri Hizmetleri - CV Örneği

Müşteri Hizmetleri - CV Örneği

Müşteri Hizmetleri - CV Örneği

Buraya tıklayarak bu örneği indirebilirsiniz

Bu müşteri hizmetleri CV örneğine baktığınızda, Erkan’ın ön yazısında yıllara dayanan deneyimiyle bu sektördeki tecrübesini nasıl vurguladığını ve daha önce bir ekibe liderlik ettiğinden nasıl bahsettiğini görebilirsiniz. Okuyucu onun denetleme becerilerine sahip olduğunu ve kısa vadeli sigorta sektörüne hakim olduğunu CV’ye bakar bakmaz anlayacaktır.
Yakın zamanda aldığı ödüller ve kariyerindeki istikrarlı ilerleme, daha üst rütbe bir pozisyona terfi etmek gibi uzun vadeli beklentiler içinde olduğunu ve atandıktan sonra istikrarlı bir şekilde görevine devam edeceğini kanıtlar nitelikte. Erkan öne çıkmak için isteğe göre fotoğraflı veya fotoğrafsız olarak kullanılabilen şık ve profesyonel Otago şablonunu seçti.

Hemen CV’nizi oluşturun

Başarılı bir CV oluşturmak istiyorsanız önceden planlama yapmanız ve üzerine iyice düşünmeniz gerekir. Bu nedenle özgeçmişinizi hazırlarken yeterince zaman ayırdığınıza emin olun.

CV oluşturmayı, işverene sunmanız gereken bütün bilgileri ve evrakları mümkün olduğunca doğru bir şekilde kağıda döken ve bunları uygun bir şekilde birleştiren bir belge olarak görün. Bu düşünceyi amaçlayarak oluşturduğunuz özgeçmişiniz, okuyucunun CV’nizi incelemeye yalnızca birkaç saniye ayırarak sizin hakkınızda fikir sahibi olabilmesini sağlar.

Her iyi CV'nin merkezinde, tüm eğitiminizi, becerilerinizi ve çalışma geçmişinizi içeren ve fazla kapsamlı bir belge olan ana CV yer alır.

Ana CV’nizi hazırlarken:

  • Akıcı, mantıklı ve okuyucu dostu olun
  • Beyaz arka plan üzerine düz, siyah yazı tipi kullanın
  • Yazım hataları ve biçimlendirmenin kötü olmamasına dikkat edin
  • Bütün bilgileri sırasına uygun olacak şekilde yerleştirin ve yeterince profesyonel gözüktüğüne emin olun
  • Deneyimlerinizi listelemeye en son veya güncel olarak görev aldığınız işinizle başlayın ve ilk işinize doğru geriye devam edin
  • Eğitim ve niteliklerinizi de aynı şekilde listeleyin
  • Sosyal ve teknik becerileri dahil edin
  • Her iş veya rol için doğru referans bilgilerini ekleyin

Ana CV’nizi oluştururken yeterli zamanı ayırın ve hiçbir şeyin atlanmadığından emin olun çünkü bu CV gelecekteki tüm iş başvurularınızın temelini oluşturacaktır. Bu yüzden her iş unvanı, tüm sorumluluklar ve çalıştığınız pozisyonlarda elde ettiğiniz tüm başarılar gibi detaylı ayrıntıları eklediğinize emin olun ve hazırlamanızın ne kadar sürdüğüne takılmayın. Ana CV’nizi hazırlamaya ayırdığınız zamanı geleceğinize yatırım yapmak gibi değerlendirin.

Ana CV’nizi yazarken, ilgili tüm niteliklerin, ödüllerin, referans mektuplarının ve önemli olan diğer her şeyin kopyalarını alın. Bunların hepsini özgeçmişinizle birlikte güvenli bir dosyaya kaydedin ve kolayca erişebileceğiniz bir yerde saklayın.

Hatasız olması için ana metninizi her zaman dikkatlice okuyun ve düzenleyin. Mümkünse başka birinden de hataları kontrol etmesini isteyin. Basit dil bilgisi hatalarının bile olmamasına dikkat edin. Bazı mükemmeliyetçi işe alım uzmanlarına denk gelebilirsiniz. Onlar genellikle böyle ufak detaylara haddinden fazla önem verirler; bundan dolayı dikkatli olmanıza fayda var.

Müşteri hizmetleri becerilerinizi ekleyin

Müşteri hizmetleri rolleri için gereken beceriler sektörden sektöre değişiklik gösterebilir, ancak temel beceriler her sektörde hemen hemen aynıdır.

CV’nizde müşteri hizmetleri için gerekli olan becerileri derlerken hiçbir şeyi gözden kaçırmayın. Kısa bir süre kullanmış olsanız da ya da başka bir sektörde işinize yaramış olsa da bütün sosyal ve teknik becerilerinizi CV’nize ekleyin.

Sosyal becerilerinizden bahsederken tıkandığınız noktalar olabilir, çünkü bu becerileri günlük hayatınızda kullanıyorsunuz ve büyük ihtimalle daha önce bu konu üzerine hiç düşünmediniz.

Bu nedenle, başvuracağınız her pozisyon için, kendi güncel becerilerinizi ve işinizi daha iyi icra etmek için başka hangi becerilere ihtiyacınız olduğunu iyi düşünün. Sosyal becerileriniz alanını doldururken en yakın arkadaşlarınızdan ya da ailenizden objektif olmaları koşuluyla yardım talep edebilirsiniz.

İşte müşteri hizmetlerinde ihtiyaç duyulan bazı önemli sosyal beceriler:

  • Uyum yeteneği: Çeşitli ve genellikle hızla değişen durumlarla başa çıkma
  • Empati: Kendini başka birinin yerine koyarak onun duygularını ve bakış açısını anlamak
  • Özdenetim: Değişim ve zorluklar karşısında sakin ve soğukkanlı kalmak
  • Sabır: Ne zaman bekleyeceğinizi ne zaman yanıt vereceğinizi ve ne zaman harekete geçeceğinizi iyi bilmek
  • Etkin dinleme: Tamamen konuşmacıyı anlamak amaçlı dinlemek ve konuşmacının karşısındakinin onu anladığını hissetmesini sağlamak
  • İkna: Müşterilerin güvenini kazanarak sorunlarına çözüm sunmak
  • Pozitif dil: Olumsuz durumları yatıştırmak ve müşterinin güvenini kazanmak için iyimser ve güven verici konuşmalar yapmak
  • Açık iletişim: Bilginin açık, anlaşılması kolay ve sade bir şekilde aktarılması
  • Sorumluluk almak: Kimin hatalı olduğuna bakılmaksızın sorunların çözülmesini sağlamak

Teknik veya mesleki beceriler, içinde bulunduğunuz sektöre bağlı olarak değişecektir, ancak müşteri hizmetleri temsilcisi olarak genelde aşağıdakilere ihtiyacınız olacaktır:

  • Belirli yazılım programları ile çalışma deneyimi
  • İyi bir Türkçe bilgisi
  • Ürün bilgisi ve özellikleri
  • Hizmet şartlarının tam olarak anlaşılması
  • Sektörle ilgili yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi
  • Pazarlama promosyonları ve teklifleri hakkında ayrıntılar
  • Satış ve muhasebe süreçlerine aşinalık

Hemen CV’nizi oluşturun

Müşteri hizmetleri CV’sinde niyet mektubu mu ön yazı mı kullanılmalı?

Müşteri hizmetlerine yönelik bir CV için niyet mektubuna ihtiyacınız yoktur, ancak her başvurduğunuz pozisyon için özel olarak oluşturduğunuz CV'nin başında bir ön yazı olmasına dikkat etmelisiniz. Her ne kadar tek bir ön yazı yazıp benzer birkaç başvuru için üzerinde küçük değişiklikler yaparak kullanabilseniz de aradan biraz zaman geçmesi durumunda ön yazıyı yeniden yazmak ve olabildiğince güncel tutmak en iyisidir.

Aşağıda farklı yetkinlik seviyelerinde ön yazı örnekleri yer alıyor. Kalın metinler, işe kabul edilme ihtimalinizi yüksek oranda arttıran ve işe alım uzmanında CV’nizin kalanını okumak için merak uyandıran ayrıntıları gösteriyor.

Müşteri hizmetleri - Ön yazı örneği - kıdemli

Kısa vadeli sigortalar sektöründe hem bireysel hem de ticari müşterilere hizmet veren 10 yıllık deneyime sahip işini hevesle yapan bir müşteri hizmetleri temsilcisiyim. Anlaşmazlıkları yatıştırmaya ve müşteri sorularını acil olarak çözmeye odaklanmış, iletişim kurmakta son derece yetenekli ve aynı zamanda etkili bir dinleyiciyim. Üstün organizasyon becerilerinin müşterilere kaliteli hizmet sunulmasına olanak tanıdığı bilincindeyim. Hem müşterinin hem de şirketin güven ve emniyetini sağlamak için dürüstlüğü en üst düzeyde tutarım. Tüm kısa vadeli sigorta sertifikalarım günceldir. Ekibime ilham verebilen ve aynı zamanda ekibimden ilham da alabilen yetkin bir takım çalışanıyım.

Müşteri hizmetleri - Ön yazı örneği - deneyimli

Büyük servetlere sahip müşterilerden oluşan bir portföye hizmet veren kısa vadeli sigortalar sektöründe 5 yıllık deneyime sahip özel bir müşteri hizmetleri danışmanıyım. Müşterilerimi elde tutmak için etik, dürüst ve gizlilik esaslı çalışmam gerektiğinin bilincindeyim ve bu nitelikleri müşterilerle iletişimimde ön plana koyuyorum. Şu anda kısa vadeli sigorta sektöründe eğitimlerimi tamamlayarak sertifikalar almak için uğraşıyorum ve kısa vadeli sigortalar hakkındaki bilgilerimi arttırmaya son derece hevesliyim.

Müşteri hizmetleri - Ön yazı örneği - deneyimsiz

Kısa vadeli sigorta alanında 18 aylık deneyime sahip, sektörde daha geniş bir deneyim kazanmak isteyen, istekli ve hevesli bir müşteri hizmetleri danışmanıyım. Gelen aramalar ve dış aramalarla başa çıkabilirim, güçlü organizasyon becerilerine ve müşterilerin sorularını hızlı bir şekilde cevaplayabilmek için gerekli dinleme becerilerine sahibim. Kendimi kariyerinde ilerlemek için takım arkadaşlarımdan yeni bilgiler öğrenmeye istekli bir takım oyuncusu olarak görüyorum.

Ön yazı ve niyet mektubu arasındaki fark nedir?

Ön yazı, özgeçmişinizin başında yer alan kısa bir ifadedir; bunun yanında genellikle birbiriyle çok karıştırılan niyet mektubu ise daha uzundur ve hazırlanış olarak çok daha farklıdır.

Ön yazı genellikle 100 kelimeden azdır; niyet mektubu ise 500 ila 1000 kelime arasında değişkenlik gösterebilir.

Ön yazı, 'genel bakış', 'profesyonel özet', 'beceri/nitelik özeti' veya 'profesyonel biyografi' olarak da adlandırılabilir.

Peki hangisini kullanmalıyım?

Yöneticilik, müdürlük veya uzmanlık gibi üst düzey pozisyonlara kabul edilmek için niyet mektubuna ihtiyacınız vardır. Ayrıca, niyet mektupları lisansüstü eğitim programlarına ve stajlara giriş için de kullanılabilirler.

Öte yandan, her CV kısa bir ön yazı içermelidir; çünkü okuyucunun CV'nizi detaylı bir şekilde okumaya başlamadan önce kim olduğunuz hakkında fikir sahibi olmasını sağlar.

Bu nedenle, her iki ifadeyi de yazarken zaman ayırmanız ve bunları başvurduğunuz her iş için özel olarak yazmanız çok önemlidir. Tüm adaylar benzer niteliklere ve deneyime sahip olduğundan, niyet mektubu ve ön yazı sizin diğer CV'ler arasında göze çarpmanız için önemli bir fırsattır.

İyimser, dürüst ve bilgilendirici bir ön yazı veya niyet mektubu, ilk mülakatı kazanmanızın anahtarlarından biridir.

Hemen CV’nizi oluşturun

Nelerden bahsetmeliyim?

Ön yazı kısa olsa da okuyucuyla alakalı olmalıdır. İş ilanından ve önceki tecrübelerinizden yola çıkarak teknik ve sosyal becerilerinizi, deneyimlerinizi ve sorulması durumunda tanımlarını yapabileceğiniz anahtar kelimeleri ekleyin. Ön yazıyı mümkün olduğunca işverenin gereksinimleriyle eşleştirmeye çalışın.

Ön yazı yazarken aklınızda bulundurmanız gerekenler:

  • İş unvanınızı belirtin
  • Bilgi birikiminizi vurgulayın
  • Yıllar içerisinde kazandığınız deneyimleri dahil edin
  • Hayati önem taşıyan sosyal ve teknik becerileri kapsadığına emin olun
  • İşverenin gereksinimleriyle eşleştirin

Niyet mektubu, ön yazıda belirttiklerinizle aynı ayrıntıları içermelidir, ancak becerileriniz ve deneyiminiz hakkında daha geniş bilgi vermek için uygun bir belgedir. Ayrıca, neden belirli bir kariyerde ilerlediğiniz, ilerlemek istediğiniz veya neden kariyer değiştirmek istediğiniz gibi hayati soruları cevaplamanıza olanak tanır.

Niyet mektubunuzu işverenin iş ilanında bahsettiği gereksinimleriyle mümkün olduğunca eşleştirmek için de zaman ayırın.

Hangi bilgileri dahil etmeye karar verirseniz verin, her iki ifadeyi de samimi, sohbet havasında ve pozitif tutun; bu, potansiyel işverenlerin sizinle ilgili ilk izlenimi olacağı için onları etkilemeyi amaçlamalısınız.

Ana CV'nizi nasıl kullanmalısınız?

Ana CV size farklı pozisyonlara hızlı bir şekilde iş başvurusunda bulunma fırsatı verir. Ayrıca, sizinle alakalı neredeyse bütün bilgileri barındırdığı için, bir pozisyon için özel olarak hazırladığınız CV’nize çok önemli ayrıntıları eklemeyi unutma ihtimalini neredeyse sıfıra indirir.

Başvurmak istediğiniz bir iş gördüğünüzde çok dikkatli bir şekilde okuyun ve işverenin istediği gereklilikleri not edin. İşverenler genellikle başvuruları elemek için iş tanımındaki anahtar kelimelerden yardım alırlar. Eğer hazırladığınız özgeçmişte belirli bir oranda bahsedilen anahtar kelimeler bulunmuyorsa, başvurunuz muhtemelen doğrudan çöpe gidecektir.

Adayları eleme, başvuru sahiplerini anahtar kelimeler ve belirli gereklilikleri puanlama sistemi kullanarak diğer adaylardan ayırmanın bir yoludur. Eğer bir müşteri hizmetleri işi için hazırladığınız CV'niz gerekli kriterleri karşılamıyorsa, kibar ve standart bir üzüntü mesajından başka bir şey duyamazsınız.

Bir iş ilanında anahtar kelimeleri belirlemenin en iyi yolu, doğrudan ilgili kelimeler için iş sorumluluklarını gözden geçirmektir. Örneğin, konaklama sektöründe çalışıyorsanız, iş tanımında misafir rezervasyonu, misafir hizmeti, resmi yemek, catering, seyahat ve turizm gibi ilgili terimleri arayın.

Şirketlerin müşteri hizmetleri işleri için farklı unvanları olabileceğini unutmayın. Müşteri danışmanı, müşteri asistanı, müşteri desteği gibi daha farklı unvanları da göz önünde bulundurun.

Bir sonraki adımınız, ana CV’nizi aday takip sistemi (ATS) yazılımından geçen ve okuyucunun dikkatini hemen çeken şık bir müşteri hizmetleri temsilcisi CV'sine dönüştürmektir. Bunu, ana CV’nizden ilgili ve önemli bilgileri çıkararak ve belirli bir iş pozisyonu için özel bir ön yazı (ve gerekirse niyet mektubu) ile hazırlanmış CV’nize dahil ederek başarabilirsiniz.

İşe alım uzmanlarının ve işverenlerin her bir başvuruyu incelemeden önce yalnızca saniyeler harcadıklarını ve iş tanımıyla örtüşen bilgiler bulamadıkları takdirde CV’nizin doğrudan çöpe gideceğini bilmek hayati bir önem taşır. Başvurunuza en başından itibaren ilgili iş pozisyonuyla ilgili anahtar kelimeleri yerleştirmek dikkatlerini çekmeyi ve okumaya devam etmelerini sağlar. Ayrıca onlara iş ilanını iyice okuduğunuzu ve bu işi almayı gerçekten istediğinizi belli edecektir.

Bir başvuru için özel olarak hazırlanacak Müşteri Hizmetleri CV’lerinde dikkat edilmesi gerekenler:

  • Ana CV’nizdeki net, sade siyah beyaz formatı kullanmaya devam edin
  • Uzunluğu önemlidir, bu nedenle 2 ila 3 sayfayı geçmemeye özen gösterin
  • Sadece başvurduğunuz pozisyonla alakalı olsun, gereksiz bilgileri çıkartın
  • Dili olumlu, anlaşılır ve okunması kolay tutun
  • Yazım, tarih ve sıralamayı dikkatlice kontrol edin
  • Referansların iletişim bilgilerini eklemeyin; bunun yerine 'istek üzerine temin edilebilir' diye bir not düşün
  • Ayrıca, 'ayrıntılı özgeçmiş istek üzerine temin edilebilir' notunu da ekleyin

Özetlemek gerekirse

Hayalinizdeki müşteri hizmetleri işini bulmak sizin elinizde, ünlü atasözümüzde de belirtildiği gibi: “Ne ekersen onu biçersin.”

Müşteri hizmetleri CV'si oluşturmak ve düzenlemek için önceden zaman harcamayı geleceğinize yatırım yapmak olarak görün.

İşte mükemmel bir müşteri hizmetleri temsilcisi CV'si hazırlamanın püf noktaları:

  • Kapsamlı bir ana CV hazırlamak için zaman harcayın
  • Ana CV’nizi ve ilgili tüm belgeleri kolayca erişilebilen güvenli bir dosyaya kaydedin
  • İş ilanlarını dikkatlice okuyun ve anahtar kelimeleri özenle seçin
  • Sadece işle ilgili bilgileri kullanarak her iş pozisyonu için -ana CV’nizden faydalanarak- özel bir CV oluşturun
  • CV'nize iş gereksinimlerine odaklanan iyimser bir ön yazı ekleyin

Başvurunuzu gönderirken aşağıdakilere dikkat edin:

  • Özel olarak hazırlanmış özgeçmişinizi ve ön yazınızı her zaman pdf formatında gönderin
  • Gerekli olduğu belirtilmedikçe başka belge göndermeyin
  • İletişim bilgilerinizin CV'de kolay bulunabilir olduğundan emin olun
  • İlk başvuruya referansları dahil etmeyin

Müşteri Hizmetleri CV’si oluşturmakla alakalı sıkça sorulan sorular

Müşteri hizmetleri CV’si hazırlarken merak edilen ve en sık sorulan soruları aşağıda yanıtlıyor olacağız.

Ana CV tam olarak ne anlama geliyor?

Müşteri hizmetlerine yönelik bir ana CV, bütün eğitim bilgilerinize, ilk iş deneyiminize ve güncel olarak devam ettiğiniz veya en son çalıştığınız iş deneyiminize kadar olan bütün bilgilerinizi içeren bir belgedir.

Neden bir ana CV oluşturmalıyım?

Zamandan tasarruf etmek ve kendinizi her seferinde mümkün olan en iyi şekilde sunmak için ana CV oluşturmak çok işinize yarayacaktır. Tüm bilgileri baştan sona doğru bir şekilde tek bir yerde topladığınızda, bunu bir daha yapmak zorunda kalmayacaksınız ve artık tek yapmanız gereken yıllık olarak bu bilgileri güncellemek olacaktır.

Hemen CV’nizi oluşturun

Referans bilgilerini ne zaman eklemeliyim?

Referans bilgilerini yalnızca işe alım uzmanı veya işveren sizinle iletişime geçtikten ve referans bilgilerini talep ettikten sonra eklemelisiniz. Bir iş ilanına ilk başvurunuzda asla referans bilgilerini eklemeyin.

İşe alım görevlisi bir görüntülü mülakat için size geri dönerse, referans isteyebilir, ancak yine de istemezlerse onlara referans bilgilerinizi sunmayın. Başvurunuz bu aşamada başarısız olmuş olabilir veya mülakatı yapan kişi son işe alım aşamalarında referans almayı tercih edebilir.

Referans bilgilerini önceden vermek hem sizi hem de size referans olan kişiyi riske atar.

Öncelikle, birinin kişisel bilgilerini hakkında hiçbir şey bilmediğiniz kişilerle paylaşıyorsunuz. Bu durum, bilgilerinin yanlış kişilere geçmesi durumunda referans olan kişiyi risk altında bırakabilir.

İkinci olarak, bazı vicdansız işe alım uzmanları sizinle iletişime geçmeden önce referanslarınızda belirttiğiniz kişilerle iletişime geçebilir. Bu haksız bir uygulamadır, ancak onlara ayrıntıları çoktan verdiyseniz, bu noktadan sonra bir şey yapamazsınız.

Son olarak, size referans olan kişi beklemediği bir telefon karşısında şaşırırsa, size referans olmayı kabul etmeyebilir veya tüm ayrıntılarınızı hatırlamayabilir ve bu da size verilen referansın işverenlerin gözünde yeterince güçlü sayılmayacağı anlamına gelebilir.

İş ararken, ekleyeceğiniz referanslarla önceden iletişime geçmek ve sizin için iyi referanslar vereceklerinden emin olmak daha akıllıca olacaktır. Aradan birkaç yıl geçtiğinde tarihleri, iş sorumluluklarını ve diğer önemli ayrıntıları hatırlamak size referans olan kişiler için zor olabilir.

Geçmişteki bir işverene önceden haber vermek, referans vermek için hala istekli ve uygun olup olmadıkları konusunda kesin bir şekilde emin olmanızı sağlar. Bu, tüm referanslarınızın teyit edilmesini ve beceri ve yeteneklerinizin doğru bir şekilde tanıtılmasını sağlamaya yardımcı olur.

Özgeçmişime hobilerimi ve ilgi alanlarımı eklemeli miyim?

Özgeçmişinizde veya niyet mektubunuzda hobilerinize ve ilgi alanlarınıza yer veriyorsanız, yalnızca işle ilgili olanlardan bahsedin. Başvurduğunuz pozisyonla alakası olmayan sosyal aktivitelerden ve kişisel başarılardan bahsetmekten kaçının.

İşe alım uzmanlarının ve işverenlerin zamanlarının kısıtlı olduğunu ve kendileri için önemsiz olan hiçbir şeyi okumayacaklarını unutmayın. Hobiler ve ilgi alanları sağlığımız ve huzurlu bir hayat için tabii ki mükemmeldir, ancak işle ilgili olmadıkça bunları dahil etmeyin.

Bir finans işine başvuruyorsanız ve yerel bir hayır kurumunda gönüllü saymanlık yapıyorsanız, bu CV’nize eklenebilecek ilgi alanlarına harika bir örnektir. Ya da bir sporcuysanız ve iş yükü yoğun ve garsonların hızlı hareket etmesi gereken bir restoranda garsonluk yapmak için başvuruda bulunuyorsanız, sporcu olduğunuzla alakalı özgeçmişinizde küçük bir alan ayırmak mantıklı olacaktır.

Müşteri Hizmetleri sektörüyle alakalı sıkça sorulan sorular

Müşteri hizmetleri alanında kariyer yapmakla ilgileniyor veya bu yönde bir kariyer değişikliği mi düşünüyorsunuz? İşte bu konuda çok merak edilen soruların cevapları:

Hangi eğitime ihtiyacım var?

Tüm müşteri hizmetleri rolleri için en az bir lise sertifikasına ihtiyacınız vardır. Bazı sektörlerde bazen daha yüksek bir eğitim seviyesine ihtiyacınız olabilir.

Ek becerilere ihtiyacım var mı?

Çoğu müşteri hizmetleri rolü için lise eğitimi yeterlidir ve birçok şirket müşteri hizmetleri temsilcilerini kendi eğitmeye isteklidir.

Ancak, örneğin BT sektöründe çalışmak istiyorsanız, teknik bir diploma ve BT sertifikaları size kesin bir avantaj sağlayacaktır.

Ya da diyelim ki sigorta sektörüne girmek istiyorsanız, finans diploması bir ön koşul olabilir.

Müşterilerin sorunlarını çözmek için işvereninizin ürünlerini, hizmetlerini ve sistemlerini çok iyi bilmeniz ve sektörünüzü iyi tanımanız gerekir. Bu da daha fazla eğitim ve profesyonel sertifikalar gerektirebilir.

Müşteri hizmetlerinde farklı uzmanlık alanları var mı?

Müşterisi olan her işletmenin, müşterilerinin soru ve sorunlarını hızlı ve verimli bir şekilde çözmelerine yardımcı olacak kişilere ihtiyacı vardır.

Aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok farklı sektörde müşteri hizmetleri alanında uzmanlaşabilirsiniz:

  • Elektronik
  • BT (Bilgi Teknolojisi)
  • Sigorta
  • Sağlık hizmetleri
  • Seyahat
  • Yerel yönetim
  • Üretim
  • Perakende

Ne kadar uzmanlaşırsanız, ürün bilginiz de o kadar artar ve bu da doğrudan maaşınıza yansıyabilir.

Hemen CV’nizi oluşturun

Müşteri hizmetlerinde kariyer yapılabilir mi?

Müşteri hizmetleri rolleri genelde, takım liderleri ve departman müdürlerine kadar ilerleyen giriş seviyesi pozisyonlarla başlar.

Sektöre, ek beceri ve niteliklere sahip olup olmadığınıza veya bunları kazanmak isteyip istemediğinize bağlı olarak, satış, satış yönetimi, pazarlama veya halkla ilişkiler alanlarına yönelebilirsiniz.

Becerilerinizi geliştirmek için müşteri hizmetleri alanında tamamlayabileceğiniz kısa ve çevrimiçi kurslar da vardır.

Nasıl başlayabilirim?

Her şeyden önce işe bir müşteri hizmetleri CV'si hazırlayarak başlayın. Böylece ilgili iş ilanlarını gördüğünüzde iş başvurusu yapmak için çok zamanınızı almayacaktır. CV’niz zaten hazır olduğu için başvuracağınız pozisyona göre ufak değişiklikler yaparak dakikalar içinde iş başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

Okulu yeni bitirdiyseniz veya kariyer değişikliği düşünüyorsanız, doğrudan müşteri hizmetleri departmanları olan işletmelere başvurun, ya da internetteki iş ilanlarına bakın ve size uygun olan ilana başvurun.

Bu tür bir rol için niyet mektubu genellikle bir gereklilik olmasa da çok az deneyiminiz olduğunda veya hiç deneyiminiz olmadığında işvereni etkilemek için iyi bir fikir olabilir.

İlgili makaleler

112,872'den fazla kullanıcı CV'lerini oluşturdu bile

CV maker ile 15 dakika içerisinde hızlı ve kolay biçimde göze çarpan ve profesyonel bir CV oluşturabilirsiniz.

CV'nizi oluşturun

İşe alınma ihtimaliniz %65 artacak