Çağrı Merkezi CV’si Nasıl Yazılır? Örnekler ve İpuçları
İletişimin son derece önemli olduğu günümüzde neredeyse tüm şirketlerin müşterileri için oluşturdukları bir çağrı merkezleri bulunuyor. Özellikle müşteri memnuniyeti açısından önemli işlev üstlenen çağrı merkezinde çalışanlar, güler yüzlü, empatik, sabırlı ve güvenilir olma gibi özelliklere sahiptirler.
Çağrı merkezlerinde çalışmak için lise diploması ya da ilgili üniversitelerin iletişim, halkla ilişkiler gibi bölümlerinden mezun olmak gerekir. Eğitiminiz ne olursa olsun, çağrı merkezi temsilcisi olarak yeni bir CV hazırlamadan önce tedirgin olmanız normaldir.
Bu rehberde etkili ve kazandıran bir CV’nin nasıl hazırlanması gerektiğiyle ilgili tüm bilgileri ve ipuçlarını bulabilirsiniz. CVMaker uzmanlarının sizin için özel olarak hazırladığı bu rehber sayesinde ve çağrı merkezi CV örnekleri ile siz de kısa sürede özgeçmişinizi yazabilir, kusursuz bir CV oluşturabilirsiniz.
CV Yazma Süreci: Nereden Başlamalısınız?
CV yazmaya başlamadan önce kariyerinizle ilgili tüm bilgileri biraraya getirerek işe başlayın. O güne dek elde ettiğiniz tüm başarılar, deneyimler ve kaznımların bir listesini oluşturun. Böylece kendinize öncelikle bir ana CV hazırlayabilir ve daha sonra bu CV’yi başvuracağınız pozisyonlar için işe özel CV haline getirebilirsiniz.
Bir pozisyona başvurmadan önce iş ilanını dikkatlice okuyarak, aranan özellikleri not alın. Ana CV’nizi bu pozisyona göre uyarlamak için aranan özellikleri anahtar kelimeler halinde profil özetinize ya da beceriler kısmına serpiştirin. Pozisyonla ilgisi olmayan bilgilerinizi çıkararak CV’nizi kısaltın. Unutmayın CV hem kolay okunabilir hem de kısa olmalıdır. İşe özel CV’nizi hazırlamak için ayrıca birazdan vereceğimiz bilgileri göz önünde bulundurmayı unutmayın. Şimdi Çağrı merkezi temsilcisi CV örneği ile devam edelim.
Çağrı Merkezi Temsilcisi CV Örneği
Aşağıdaki Çağrı merkezi CV örneği, adayımızın sektördeki 7 yıllık tecrübe ve becerilerini öne çıkarmak amacıyla web sitemizde yer alan mavi renkli Stanford şablonu kullanılarak hazırlanmıştır.
Çağrı Merkezi Temsilcisi CV Örnekleri pdf olarak indirilebilir
Diğer tüm CV örnekleri için sitemizi ziyaret etmeyi unutmayın.
Çağrı Merkezi Temsilcisi CV’sine Neleri Eklemelisiniz?
İyi bir CV, belli başlı başlıklar altında kariyerinizle ilgili en önemli bilgileri barındırır. İşe özel bir CV hazırlarken pozisyona uygun niteliklerinizin altını çizen tüm bilgileri girmelisiniz. CV’nize şu bilgileri dahil etmelisiniz:
- Kişisel bilgileriniz
- Profil özetiniz
- İş deneyimleriniz
- Eğitim bilgileriniz
- Becerileriniz
- Ek bilgiler
İş başvurusu yaparken, iş ilanını dikkatlice okuyun. CV’nize gireceğiniz bilgilerin, pozisyonla doğrudan ilgili olmasına dikkat edin. Aday Takip Sistemine takılmamak için CV’nizde anahtar kelimeler kullanmaya özen gösterin. Aday Takip Sistemi (ATS) CV’leri elektronik ortamda tarayarak içinde, iş ilanında belirtilen anahtar kelimeleri arayan bir yazılımdır. Aradığı kelimeleri bulamadığında CV’yi otomatik olarak eler.
Başvurunuzu destekleyeceğine inandığınız tüm bilgileri girdiğinizden emin olun. Fakat bunu yaparken CV’nizi gereksiz yere uzatmamaya dikkat edin. Bir CV en fazla 2 sayfa olmalıdır. Kolay okunurluk açısından iyi bir şablon seçin ve CV’nizi etkili bir ön yazı ile tamamlayın.
Çağrı Merkezi Temsilcisi CV’si İçin Profil Özeti
Profil özeti kişisel bilgilerinizden farklı olarak pozisyona uygun olan beceri, özellik, nitelik ve başarılarınızı belirttiğiniz bir paragraflık bir giriş yazısıdır. Bu özetin gücüne bağlı olarak iş verenler CV’nizin tamamını okuyabilir ve sisi bir iş görüşmesine davet edebilirler. Profil özetinizi hazırlarken CV’nizin diğer bölümlerinde vereceğiniz eğitim, deneyim gibi bilgiler yerine becerilerinize odaklanarak pozisyona en uygun aday olduğunuzu göstermeye çalışın.
Kendinden emin bir ifade ile kısa ama etkili cümleler kurun. Başarılarınızı ölçülebilir değerlerle örneklendirebilirsiniz. Mesela, çalıştığınız dönemde gösterdiğiniz üstün başarı nedeniyle müşteri memnuniyetini %40 oranında arttırdığınızdan söz ederek iş vereni etkileyebilirsiniz.
Çağrı Merkezi Temsilcisi CV’si İçin Profil Özeti Örneği
Aşağıdaki örneklerde deneyimli ve deneyimsiz adaylar için profil özeti örneği bulunuyor:
Deneyimli aday için örnek:
Sektörde 9 yıllık deneyime sahip, iletişim yeteneği kuvvetli, ikna kabiliyeti olan ve müşteri memnuniyetine önem veren bir çağrı merkezi temsilcisiyim. Zamanlama, çoklu görev alabilme ve liderlik konusularında uzmanım. On kişilik bir ekibin idaresi de dahil olmak üzere planlama, organizasyon ve kişiler arası iletişimde uzmanım. Çalıştığım kurumlarda müşteri memnuniyeti %30’dan fazla artış kaydetmiştir. Ayrıca diksiyon eğitimine sahibim.
Deneyimsiz aday için örnek:
İletişim fakültesinden yeni mezun olmuş, stajını tamamlamış bir çağrı merkezi temsilcisiyim. Kişilerarası iletişim, empati ve güvenilirlik en önemli özelliklerimdir. Bunun yanı sıra ekip ruhu, planlama ve organizasyon konularına dikkat ediyorum. Yeteneklerimi kullanırken kendimi geliştirebileceğim bir kurumda çağrı merkezi temsilcisi olarak görev almaya hazırım.
Ayrıca yeni mezun olarak CV hazırlamak için blog yazımızı okumayı unutmayın.
Çağrı Merkezi Temsilcisi CV’si İçin En İyi Beceriler
Aktif ve sürekli konuşmayı gerektiren bir meslek olarak çağrı merkezi temsilciliği bir dizi beceriyi barındırması gereken zorlu bir meslektir. Her gün onlarca ve hatta yüzlerce müşteriye gerek telefonda gerekse e-posta ve diğer uygulamalar yoluyla yanıt vermek ve ortaya çıkan sorunları çözmek için hem mesleki hem de sosyal anlamda bu işe uygun becerilerinizin olması gerekir.
Bir ürün ya da hizmet hakkında müşteriyi bilgilendirmek için konuya hakim olmanız, çıkabilecek bir sorunu çözebilmeniz için analitik düşünmeniz, sakin olmanız ve çözüme odaklanmanız gerekir. Bunun yanı sıra ifade yeteneğinizin ve diksiyonunuzun da iyi olması beklenir. Zor müşterilerle başa çıkabilmek için hızlı düşünebilme ve karar alabilme yetileri de sizi mesleğinizde destekleyecektir.
Birden fazla alanda çağrı merkezi temsilciliği olduğu için, ayrıca buna uygun yeteneklerinizin de olması gerekir. Satış projeleri, tahsilat, satış sonrası destek ya da canlı chat destek hattı gibi farklı çağrı merkezi hatlarından birinde çalışırken, buna uygun becerilere sahip olmalısınız.
Aşağıdaki liste, çağrı merkezi temsilcilerinin sahip olması gereken en önemli becerileri vermektedir:
- Disiplin ve düzen
- Empati
- Dil becerileri
- İyi diksiyon
- İfade yeteneği
- Çözüm odaklılık
- Ekip ruhu
- Organizasyon
- Analitik düşünme
- Zaman yönetimi
- İyi bir dinleyici olmak
- Gelişmeye açıklık
- Sabırlılık
- Nezaket
- İkna kabiliyeti
- Yazılı iletişim becerileri
- Hızlı klavye kullanabilmek
- Temel bilgisayar bilgisi
Becerilere dayalı CV oluştururken bilmeniz gerekenleri açıkladığımız yazıyı okumayı unutmayın.
Çağrı Merkezi Temsilcisi CV’sinde İş Deneyimi
İş deneyimi bir kişinin mesleğinde daha yetkin olmasını sağlar. Uzun bir deneyimle uzmanlaşan kişiler için yeni bir iş başvurusu yaparken öz güven son derece yüksektir. Fakat deneyimsiz bile olsanız CV’nizi hazırlarken uyacağınız bazı kurallar sayesinde iş verenleri etkileyebilirsiniz.
İster deneyimli ister deneyimsiz olun, CV’nize iş tecrübelerinizi girerken şunlara dikkat edin:
- Ters kronolojik format ile son işinizden başlayarak geriye doğru sıralama yapın
- İş yerinin adını, bulunduğu bölgeyi, mesleki unvanınızı, hangi tarih aralığında görev aldığınızı ve başarılarınız ile sorumluluklarınızın listesini ekleyin.
- Pozisyonla ilgisi bulunmayan deneyimlerinizi girmeyin.
- Yeni mezunsanız ya da henüz hiç iş deneyiminiz yoksa stajlarınızı ve gönüllü çalışmalarınızı ön plana çıkarın. Okurken katıldığınız projeler de iş deneyimi olarak eklenebilir.
Çağrı Merkezi Temsilcisi İş Deneyimi Örnekleri
Aşağıda hem deneyimli hem de deneyimsiz adaylar için CV örnekleri bulunuyor:
Deneyimli adaylar için CV’de iş deneyimi örneği:
Çağrı Merkezi Temsilcisi
Migros A.Ş
İstanbul
2017 - 2023
- Müşterilerden gelen çağrılara yanıt verdim.
- Çağrıları doğru departmenlara aktardım.
- Ürün iadesi, para iadesi ve diğer ödemelerle ilgili konuları çözdüm.
- 10 kişilik bir ekibe liderlik ederek günlük müşteri hizmetleri operasyonlarına yardımcı oldum.
- Stajyer temsilcilere mentorluk yaptım.
- Çağrıların kayıtlarını tutarak raporlandırdım.
- Haftalık rapor hazırlayarak yönetime sundum.
- Çalıştığım süre içerisinde müşteri memnuniyetinin %20 oranında yükselmesine katkıda bulundum.
Deneyimsiz adaylar için CV’de iş deneyimi örneği:
Stajyer Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi
ND İletişim Hizmetleri
İstanbul
2022 - 2023
- Müşteri temsilcisinin bana vermiş olduğu günlük görevleri yerine getirdim.
- Satış aramaları yaparak bunların kayıtlarını tuttum.
Çağrı Merkezi Temsilcisi İçin Ek İş Deneyimi
CV’nizi hazırlarken iş ilanında belirtilen özelliklere ve pozisyona uygun nitelik ve deneyimlerinizi girmeniz önemlidir. İş deneyimlerinizin bazıları baş vurduğunuz pozisyonla örtüşmeyebilir fakat yine de iş verenin sizin hakkınızda olumlu bir fikir edinmesini sağlayabilir. Bu tür deneyimlerinizi ek iş deneyimi olarak CV’nize yazabilirsiniz. Ayrıca gönüllü çalışmalarınız ve stajlarınız da bu bölüme dahil edilebilir.
Eğer çok fazla iş deneyiminiz varsa öncelikle pozisyona uyan deneyimlerinizi ilk sayfaya yerleştirmeyi ve ek iş deneyimlerinizi geriye yerleştirmeyi düşünün. Böylelikle işe alım uzmanları ya da iş verenler, işle ilgili deneyimlerinize odaklanmış olacaklardır.
Çağrı Merkezi Temsilcisi CV’sinde Eğitim Bölümü
Ülkemizde çağrı merkezi temsilcisi için yüksek eğitim şartı aranmamakla birlikte eğitim almış ya da bazı kurslara katılarak kendini geliştirmiş olan adayların daha avntajlı olacağı gerçektir. Ayrıca üniversitelerin iletişim ya da halkla ilişkiler bölümlerinden mezun olanlar da kariyer olarak çağrı merkezi temsilciliğini seçeceklerinden, CV’lerinde bu bilgileri belirtmeleri gerekir.
Eğitim bölümünü yazarken aşağıdaki bilgileri girin:
- Okuduğunuz okulun ya da katıldığınız kursun adı ve bulunduğu bölge
- Diploma ya da mezuniyet dereceniz
- Hangi tarih aralığında eğitim gördüğünüz
- Kısaca aldığınız eğitimin içeriği
İş verenler deneyimlerinize olduğu kadar eğitim bilgilerinize de önem vereceğinden, eğer iyi bir eğitim aldıysanız CV’nizde ön plana çıkarmaya çalışın. Bazı şablonlar eğitim ve iş deneyimlerinizi vurgulayacak biçimde tasarlanmıştır. CV’niz için en iyi şablonu nasıl seçeceğinizi birazdan anlatacağız.
Bu arada CV'nize kurs ve sertifika eklemek ve etkisini arttırmakla ilgili yazımıza göz atabilirsiniz.
Çağrı Merkezi Temsilcisi İçin En İyi Şablonu Seçin
CV şablonları, özgeçmişinizi düzenlemeniz ve daha kolay okunur hale getirmeniz için tasarlanmışlardır. CVMaker uzmanlarının hazırladığı onlarca şablon, her meslek grubundan adayın CV’sine hitap edecek biçimde profesyonel olarak oluşturulmuşlardır. Bir CV’de öne çıkarmak istediğiniz bölüme uygun bir şablon seçerek CV’nizin okunma şansını arttırabilir ve iş verenin aklında kalabilirsiniz.
Çağrı merkezi temsilcileri özgeçmişlerinde becerilerini ve iş deneyimlerini vurgulamak isteyebilirler. Buna uygun olarak sitemizde bulunan Chicago, Erasmus, Toronto, Hopkins, Yale, Cornell, Duke ve daha fazla şablon içinden kendinize uygun olanı seöebilir ve CV’nizi bu şablon ile oluşturabilirsiniz. Bu rehberde, adayımız, sektördeki uzun yıllara dayanan deneyimini vurgulamak için Erasmus şablonunu seçmiştir. Böylece iş deneyimi ve becerilerinin ilk sayfaya yerleştirerek kolay okunmasını sağlamıştır.
Sitemize üye olduktan sonra kendinize CV hazırlarken seçeceğiniz şablonu daha sonra değiştirebilir, rengi güncelleyebilir ve cihazınıza kaydedebilirsiniz. Dilediğinizi zaman CV’nizi yeniden düzenleyebilir ve iş pozisyonuna özel duruma getirebilirsiniz.
Ön Yazı İle CV’nizin Etkisini Arttırın
Ön yazı, CV’ye eklenen ve kariyer hedeflerinizden ve başarılarınızdan söz ederek bir iş görüşmesi talep ettiğiniz kısa mektuptur. Çoğu iş veren ön yazı ile sunulan CV’leri daha ciddiye alacağından, böyle bir mektup hazırlamanızı öneriyoruz. Kapak mektubu adı da verilen ön yazı, kısa, etkili ve resmi dille yazılmış olmalıdır. İmla yanlışları bulunmamalı, pozisyonla ilgisi olmayan bilgilere yer verilmemelidir.
Bir ön yazı hazırlamadan önce başvuracağınız şirketle ilgili araştırma yaparak şirketin çalışma prensiplerini ve pozisyonun özelliklerini öğrenmeye çalışın. Bu bilgileri ön yazınızda yansıtarak şirketi takip ettiğinizi ve çalışmalarını takdir ettiğinizi belirtebilirsiniz. Şirketi tanıyor olmanız iş veren üzerinde olumlu bir izlenim bırakacaktır.
Ön yazınız selamlama ile başlamalı ve ilk paragrafta bu pozisyona neden başvurmak istediğinizden ve ne zaman başlayabileceğinizden söz etmelisiniz. İkinci paragrafı pozisyonla ilgili önceden elde ettiğiniz başarılara ve becerilerinize ayırarak iş için en uygun aday olduğunuzun altını çizmelisiniz. Son paragrafta ise kibar bir dille iş görüşmesi talep edip iş verene teşekkür sunarak kapanışı yapmalısınız.
Ön yazı örnekleri için sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
Bir ön yazı hazırlarken şu noktalara dikkat edin:
- Kısa tutun.
- Kişisel bilgilerinizi ve başvuru yapacağınız şirketin bilgilerini girin.
- İnsan kaynakları yöneticisinin adını biliyorsanız ona hitaben yazın. Bilmiyorsanız ‘’Sayın Yetkili’’ diye başlayın.
- Tarih ve imza atmayı unutmayın.
- Göndermeden önce kontrol edin ve hataları düzeltin.
CV’niz İçin Önemli Çıkarımlar
Bu rehber bir çağrı merkezi temsilcisi CV’si için bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken önemli noktalara değinerek örnekler sunduk. Rekabetçi iş ortamında diğer adaylardan farkınızı ortaya koyabilmek için etkili ve profesyonel bir CV hazırlamalısınız. Kolay okunan, düzeni ile dikkat çeken, dilediğiniz özelliklerinizi ön plana çıkaran bir CV hazırlamak için CVMaker sitemizin uzman bilgisinden, CV oluşturma aracından ve şablonlarından yararlanabilirsiniz.
Bol şans!